Ο νέος πελάτης είναι phygital Δημοσιεύτηκε σε: Προτάσεις

Phygital. Μια νέα έννοια που μας ήρθε από τον χώρο του μάρκετινγκ και προκύπτει από τον συνδυασμό των λέξεων physical (φυσικά) και digital (ψηφιακά). Ουσιαστικά, περιγράφει την επικοινωνία που πρέπει να έχει μια εταιρεία με τον πελάτη της: δια ζώσης, αλλά και ψηφιακά (social media, web site, email). Βρίσκει, όμως, εφαρμογή και σε άλλες, εμπορικές και μη, δραστηριότητες. Για παράδειγμα, πολλά συνέδρια -ειδικά στην εποχή της COVID-19- γίνονται phygital. Που σημαίνει ότι οι εισηγητές βρίσκονται σ΄ έναν χώρο ως φυσικές παρουσίες, ενώ οι συμμετέχοντες παρακολουθούν ψηφιακά τις ομιλίες τους.

Τι σχέση μπορεί να έχουν όλα αυτά με το Μονόπετο και το αντικείμενο μας, την κλασική ανδρική ένδυση; Όπως όλα δείχνουν, έχει μπει και αυτή σε μια phygital ρότα, για την οποία και θα μιλήσουμε σ’ αυτό το κείμενο.

Στις μέρες μας, ο άντρας που αγαπά το κλασικό στιλ έχει, με το πάτημα ενός κουμπιού, πρόσβαση σε εκατομμύρια πολύτιμες πληροφορίες, γνώσεις και εικόνες, οι οποίες μπορούν να τον βοηθήσουν να είναι καλά ενημερωμένος καταναλωτής. Τη μια στιγμή έχει την δυνατότητα να χαζεύει τις τελευταίες δημιουργίες του ναπολιτάνου ράφτη Pino Peluso στο Instagram ( κεντρική φωτογραφία) και την επόμενη να καταβροχθίζει ένα κείμενο 2.000 λέξεων για τις διαφορετικές υφάνσεις του μαλλιού σ΄ ένα εξειδικευμένο μπλογκ.

Βέβαια, αυτός ο όγκος της digital πληροφορίας, ενδέχεται τελικά να μπερδέψει, παρά να κατευθύνει κάποιον. Εκεί εισέρχεται η δια ζώσης επαφή με τον επαγγελματία (ράφτη, υποδηματοποιό, έμπορο υφασμάτων κλπ), ο οποίος στις μέρες μας καλείται να παίξει έναν επιπλέον ρόλο, αυτόν του ειδικού επί της πληροφορίας.

Και εδώ εντοπίζεται το μυστικό, αλλά και η μαγεία του phygital. Όταν ο ψηφιακός και ο φυσικός κόσμος συνδυαστούν αρμονικά, το αποτέλεσμα θα είναι προς όφελος τόσο του πελάτη, όσο και του σωστού επαγγελματία.

Το site της Hardy Minnis

Ο ψηφιακά ενημερωμένος πελάτης γνωρίζει πολύ καλά πόσο κάνει ένα μέτρο ύφασμα fresco κατευθείαν από το εργοστάσιο της Hardy Minnis στο Huddersfield της Βρετανίας και δεν μπορεί κανείς να τον κοροϊδέψει. Επίσης, έχει τις γνώσεις που του επιτρέπουν να εκτιμήσει πόσες εργατοώρες απαιτούνται για τη ραφή ενός χειροποίητου σακακιού με καναβάτσα και κλάπες στο χέρι και δεν θα κοιτάξει με μισό μάτι τον ράπτη, όταν του πει την τιμή.

Η διάχυση της πληροφορίας, πράγματι, είναι χαοτική. Όμως την ίδια στιγμή βοηθά στο να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Ρίχνει επάνω τους άφθονο κρυστάλλινο νερό και τα ξεπλένει όλα. Τόσο οι πραγματικές ευκαιρίες, όσο και οι απάτες είναι πλέον εύκολα αναγνωρίσιμες στο μάτι του phygital πελάτη.

Ο phygital πελάτης ξέρει σε τι τιμές πωλούνται τα υψηλής ποιότητας ready-to-wear σακάκια στο ίντερνετ και πόσο κοστίζει η ραφή ενός bespoke κοστουμιού στην Αγγλία ή την Ιταλία, γι’ αυτό και αντιλαμβάνεται την ευκαιρία που του δίνει η ελληνική αγορά, αλλά την ίδια στιγμή έχει μάθει να αναγνωρίζει, έστω και ψηφιακά, τα ειδοποιά χαρακτηριστικά ενός χειροποίητου σακακιού. Κάποιος που πουλάει «βιοτεχνικά» σακάκια ως χειροποίητα έχει από λίγες έως μηδενικές πιθανότητες να εξαπατήσει έναν ενημερωμένο phygital πελάτη.

Κάποιες φορές, αυτός ο νέου τύπου πελάτης μπορεί να εξοργίζει τους παραδοσιακούς ράφτες με όλους τους ξένους όρους που έχει μάθει στο διαδίκτυο και έτσι να δημιουργείται αρχικά ένα χάσμα επικοινωνίας. Αυτός ο άνθρωπος όμως, δεν μπήκε τυχαία στο ραφείο. Έχει επενδύσει πολλές ώρες σε διάβασμα, πριν πάρει την απόφαση να ζητήσει από έναν παραδοσιακό τεχνίτη ένα σακάκι με spalla camicia και κούμπωμα three roll two. Και μπορεί να μην γνωρίζει ακόμη ότι το spalla camicia δεν ταιριάζει και τόσο στον σωματότυπό του ή ότι το three roll two λέγεται ψευτόκουμπο στα ελληνικά, αλλά βρίσκεται στο σωστό μέρος. Στο ραφείο, στον φυσικό χώρο του ράφτη, ο οποίος θα του δώσει τις σωστές κατευθύνσεις.

Εν κατακλείδι, ο phygital πελάτης είναι ο αναγνώστης του Μονόπετου. Ο άντρας που συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την επόμενη επένδυσή του, κάνει την έρευνά του ψηφιακά και κατόπιν, με τη βοήθεια του χάρτη, προχωρά στο επόμενο βήμα, τη δια ζώσης επαφή με τον έμπορο υφασμάτων, τον ράπτη, τον υποκαμισοποιό ή τον υποδηματοποιό. Ο phygital πελάτης είσαι εσύ.

« Έμπορος και gentleman
Πολυτέλεια με το μέτρο »